Bahan Ilmiah Terbaru

Ini antara koleksi terbaru Amir untuk bulan ini, baru Amir perasan yang setiap bulan Amir akan shopping bahan ilmiah yang berkaitan dengan hartanah, kewangan dan juga makanan rohani.

Sekarang ini sudah mudah. Click2 jer..barang sudah sampai depan rumah. Bes kan? Sama macam orang perempuan shopping kat online tu, tup2 dah sampai tudung baru..baju baru dan lain2. Hehe (Jangan marah yer)

Member sekolah Amir pernah pesan semasa Amir bertanya pasal rumah subsale under leasehold, ayat dia lebih kurang macam ni "Kalo ko takde ilmu, jangan wat "pandai2" nak beli hartanah tu. Better dptkan ilmu dulu sbb hartanah ni kosnya ratus ribu"

Betul cakap member tu sebab masa Amir beli rumah pada tahun 2013. Amir beli sebab sudah ramai kawan yang dah beli rumah dah selepas 5 tahun bekerja baru tergerak hati nak beli. Tapi pergi beli pun sebab dengar2 cakap orang yang ada rumah murah kat Jenderam. Hasil nya? Belum tau lagi sebab rumah tak siap lg.

Plan nak sewakan walaupun kadar sewa tak tinggi, tapi at least boleh cover skit bayar kat bank. Ini salah satu kesilapan Amir yang dibuat masa beli hartanah.

Post a Comment

0 Comments