Naik Turun Harga Market

Market dah naik semula
Syoknya beli masa market drop dulu sebab harga unit tengah murah waktu tu.

Kini sudah kembali ke 1800pts. Dah nampak market mula stabil dan menaik semula. Boleh mula tuai dah pada yang dah capai target. Kalau belum lagi, elok peram lagi. Lagi lama peram inshaAllah lagi untung dan banyak unit anda pegang💪

Dalam pelaburan unit amanah saham atau biasa kita panggil Unit Trust, turun naik pergerakan saham adalah mainannya. Ada beberapa strategi untuk menghadapi keadaan tersebut.

Sebagai pelabur kita kena bijak manage investment strategy dan mesti ada target yang clear, firm dan mesti ada holding power (ketahanan & kecekalan untuk tunggu best time menuai hasil yang lazat).

Mentor Amir dah biasa dengan market cycle hampir 15 tahun. Up & down tu biasa. Tak rasa goyah kalau market down sebab mereka tahu strategy yang mereka gunakan.

Ingatlah, pelaburan unit trust ini ambil MASA dan perlu KONSISTEN serta gunakan strategi berkesan. Sebab itu pemilihan consultant yang up to date adalah WAJIB jika anda serius dalam pelaburan ini.

Get a really good consultant if you are too busy to handle your investment. Invest with peace of mind. Until then, Happy Investing

Post a Comment

0 Comments